REFERANSER
"Britt Mari Åkenes er en inspirerende og dyktig kursleder. Jeg anbefaler mindfulness og Britt Mari til private og andre bedrifter."

Leni Bang,
Helse & Sikkerhet BA
REFERANSER
"Jeg har god erfaring med å henvise mine pasienter videre til oppmerksomhetstrening hos Nysikt. Dette gjelder spesielt mennesker med stresslidelser, men jeg anbefaler kursene like mye til alle som opplever at de har en hektisk hverdag, og som gjennom kursene får verktøy til å forebygge stress."

Nina Skogseth, Naprapat
REFERANSER
"Både innhold og form i Britt Maris kurs er meget gode. Jeg anbefaler henne både som samarbeidspartner og kunnskapsformidler."

Mariann Skaug, SI
REFERANSER
"Pasientene har blant annet fått bedre innsikt i hvordan de selv kan redusere muskelspenninger i kroppen gjennom puste- og avspenningsøvelser som de lærte seg på kurset."

Jan Danielsen, Manuell terapeut

Erfarer du at du ”blir tatt av” stresset i hverdagen din?
Ville du hatt noen metoder som kunne gi deg større sinnsro og overblikk?
Hva med noen metoder som bidrar til at du i større grad kan «lade batteriene» underveis i en hektisk hverdag? Lindre muskler som verker?

nysikt tilbyr ulike kurs i:

Oppmerksomhetstrening/mindfulness er en veldokumentert og effektiv metode for å redusere stress, mestre utfordringer og øke livskvaliteten. Effekten av metoden er vitenskapelig dokumentert hos diverse pasient- og yrkesgrupper, og har gjennom forskning vist seg å kunne forebygge og behandle stressrelaterte plager.

Oppmerksomhetstrening / Mindfulness kurset gir deg:

  • Konkrete og effektive metoder/teknikker for å håndtere arbeids-
    og hverdagslivets stress og utfordringer.
  • Praktiske teknikker for avspenning og påfyll av energi.
  • Hvordan bevare konsentrasjon, tilstedeværelse og effektivitet
    tross travelhet.
  • Bevisstgjøring av egne adferds- og handlingsmønstre og hvordan
    disse kan være med på å fremme eller hemme helse, adferd og
    utvikling (økt selvinnsikt).
  • Bevisstgjøring om tilstedeværelsens betydning i kommunikasjon og
    relasjoner.
  • Fokus på det du kan gjøre noe med nå – forebygg de stressende
    tankene.
  • Økt oppmerksomhet på hvordan du reagerer i pressede situasjoner – valget er ditt!

Metoden er velegnet både for arbeidsgivere som ønsker å fokusere på helsefremmende tiltak på arbeidsplassen og
enkeltpersoner som ønsker økt mestring av hverdagens stress og utfordringer.

“Hva vi tenker og gjør er begrenset av vår oppmerksomhet, og fordi vi ikke legger merke til det vi ikke legger merke til, er det lite vi kan gjøre for å endre oss, før vi begynner å legge merke til hvordan vår uoppmerksomhet former våre tanker og handlinger.”
R.D. Laing.